Najbliżsi obcy (kampania KPH)

Z Encyklopedii LGBT
Wersja do druku nie jest już wspierana i może powodować błędy w wyświetlaniu. Zaktualizuj swoje zakładki i zamiast funkcji strony do druku użyj domyślnej funkcji drukowania w swojej przeglądarce.

Najbliżsi obcy, kampania społeczna na rzecz legalizacji związków partnerskich, zorganizowana w 2014 roku przez Kampanię Przeciw Homofobii.

Kampania „Najbliżsi obcy” jest skierowana do osób neutralnie nastawionych do związków partnerskich, jej celem jest zwiększenie świadomości społecznej, że pary osób tej samej płci w świetle polskiego prawa są dla siebie całkowicie obce, co zostało podkreślone w spocie, pokazującym pary żyjące tak jak małżeństwa, z komentarzami: „śmieję się z kimś obcym, budzę się przy kimś obcym, z kimś obcym obchodzę kolejną rocznicę naszego związku”.

Kampania została przygotowana przez przez polską agencję reklamową „Lowe Warsaw”, spot wyreżyserowała Karolina Lewicka, za produkcję odpowiada „Rochstar Prime Time”. Budżet kampanii „Najbliżsi obcy” wynoszący około 75 tys złotych pochodzi od darczyńców prywatnych, ze środków Kampanii Przeciw Homofobii oraz z programu Council of Europe LGBT Project w ramach inicjatywy „zwiększanie świadomości i poparcia społecznego dla praw osób LGBT”.[1]

Patronat/matronat nad kampanią objęli Wicemarszałkini Sejmu Rzeczpospolitej Polskiej Wanda Nowicka oraz magazyn społeczno-kulturalny Replika.

Materiał filmowy

Przypisy