The Sims
The Sims | |
---|---|
Producent | Maxis |
Wydawca | Electronic Arts |
Projektant |
Will Wright |
Silnik | własny |
Data wydania | |
Gatunek |
symulator życia |
Tryb gry | Gra jednoosobowa |
Kategorie wiekowe |
ELSPA: 11+ |
Platforma | Windows, Mac OS X |
Nośniki |
CD |
Wymagania |
Windows 95 lub nowszy, 233 MHz Pentium II lub szybszy, 64 MB RAM, 4x CD-ROM, karty dźwiękowa i graficzna kompatybilna z DirectX 7.0 |
Kontrolery | klawiatura i mysz |
Kontynuacja | The Sims 2 (2004) |
The Sims, amerykańska gra symulacyjna z 2000 roku, stworzona przez projektanta gier Willa Wrighta. Producentem gry jest firma Maxis znana głównie z serii gier symulacyjnych SimCity, której właścicielem od 1997 roku jest Electronic Arts. The Sims od czasu premiery sprzedało się na całym świecie w ponad 16 mln sztuk i jest najlepiej sprzedającą się grą na komputery osobiste w historii.
Gra The Sims jako jedna z pierwszych mainstreamowych gier na świecie, umożliwiała związki pomiędzy osobami tej samej płci. W wywiadzie udzielonym podczas imprezy dla graczy LGBT – GaymerX w San Francisco, główny programista AI David Graham wyjaśnił, że homoseksualne relacje między simsami zostały wprowadzone za sprawą głównego inżyniera gry – Jamie Doornbosa, który jest gejem. Inicjatywa Doornbosa, zrealizowana przez niego w ciągu jednego dnia została zaakceptowana przez studio, które uznało, że gra The Sims jako symulator życia człowieka powinna uwzględniać też homoseksualizm.
Jak przyznał David Graham, Jamie Doornbos miał przy projektowaniu The Sims dużą swobodę, ponieważ gra była produkcją casualową i nie była traktowana jako tytuł AAA.[1] Po ogromnym sukcesie pierwszej części The Sims, producenci postanowili kontynuować elementy wprowadzające równość między homoseksualizmem i heteroseksualizmem w kolejnych częściach gry, The Sims 2 i The Sims 3.
Materiał filmowy
The Sims 3 - Gay Love