Kim Lee: Różnice pomiędzy wersjami

Dodane 643 bajty ,  28 mar 2015
m
brak opisu edycji
[wersja przejrzana][wersja przejrzana]
mNie podano opisu zmian
Linia 67: Linia 67:
* Sixty-Nine w Sopocie,  
* Sixty-Nine w Sopocie,  
* Starodębska Music Bar we Włocławku,  
* Starodębska Music Bar we Włocławku,  
* Teatr Druga Strefa w Warszawie,  
* Teatr Druga Strefa w Warszawie,
* Teatr Rozmaitości w Warszawie,  
* Tektura K&B w Łodzi,  
* Tektura K&B w Łodzi,  
* Testosteron w Warszawie,  
* Testosteron w Warszawie,  
Linia 145: Linia 146:
* W powieści Kai Malanowskiej pt. "Imigracje" (autorki nominowanej m. in. do Nike i Paszportów Polityki) występuje wzorowana na Kim Lee warszawska drag queen pochodzenia wietnamsko-koreańskiego o pseudonimie "Butterfly". Autorka opisuje występy Butterfly w klubie przy ul. Burakowskiej oraz swoje prywatne z nią relacje i wydarzenia. (fragment powieści: "''Delikatna, śliczna Azjatka przebrana za Violettę Villas, dopracowana w najdrobniejszych szczegółach: w długiej atłasowej sukni, futrzanej etoli, rękawiczkach z miękkiej białej skórki. Na wskazującym palcu miała pierścionek z kolorowym kamieniem, na głowie jasną perukę i przybrany kwiatami kapelusz. Butterfly nie poszła na łatwiznę, żadnych znanych gejowskich przebojów. Załamała drobne dłonie na środku sceny i zaśpiewała Kocham cię, mamo. Jest idealna, pomyślałam, idealnie kobieca, nawet zbyt kobieca, zbyt delikatna jak na drag queen. Patrzyłam zafascynowana, jak ściąga beżową sukienkę, żeby odkryć kolejną, granatową, błyszczącą kreację, a potem jeszcze następną, tym razem śnieżnobiałą z trenem panny młodej. Takiego popisu się nie spodziewałam.''")  
* W powieści Kai Malanowskiej pt. "Imigracje" (autorki nominowanej m. in. do Nike i Paszportów Polityki) występuje wzorowana na Kim Lee warszawska drag queen pochodzenia wietnamsko-koreańskiego o pseudonimie "Butterfly". Autorka opisuje występy Butterfly w klubie przy ul. Burakowskiej oraz swoje prywatne z nią relacje i wydarzenia. (fragment powieści: "''Delikatna, śliczna Azjatka przebrana za Violettę Villas, dopracowana w najdrobniejszych szczegółach: w długiej atłasowej sukni, futrzanej etoli, rękawiczkach z miękkiej białej skórki. Na wskazującym palcu miała pierścionek z kolorowym kamieniem, na głowie jasną perukę i przybrany kwiatami kapelusz. Butterfly nie poszła na łatwiznę, żadnych znanych gejowskich przebojów. Załamała drobne dłonie na środku sceny i zaśpiewała Kocham cię, mamo. Jest idealna, pomyślałam, idealnie kobieca, nawet zbyt kobieca, zbyt delikatna jak na drag queen. Patrzyłam zafascynowana, jak ściąga beżową sukienkę, żeby odkryć kolejną, granatową, błyszczącą kreację, a potem jeszcze następną, tym razem śnieżnobiałą z trenem panny młodej. Takiego popisu się nie spodziewałam.''")  
* W powieści Ignacego Karpowicza "Ości" (Nagroda Nike Publiczności 2014) występuje drag queen Kim Lee, wzorowana na prawdziwej Kim Lee (podobnie jak wiele postaci z tej powieści, wzorowanych na osobach autentycznych). Autor, oprócz relacji towarzysko - uczuciowych Kim Lee, opisuje także występy klubowe oraz festiwale drag queens (fragment powieści: "''Nadeszła pora występu Kim Lee. Dwie piosenki, dwie suknie. Na początek „Diamonds are forever” z podkładem Shirley Bassey. Ładnie przerysowane, lecz nie dość oryginalnie, żeby wygrać, co Norbert uświadomił sobie z narastającym przerażeniem. Kim Lee zakończyła, zebrała od niechcenia oklaski, znikła ze sceny na kilka minut. I wróciła w czarnej sukni i rudej peruce. Norbert nie znał ani tej sukni, ani peruki. Kim Lee wyjątkowo nie wtajemniczyła Norberta w szczegóły dzisiejszego występu (To będzie niespodzianka, kochanie). Kamiennym ciałem Norberta przebiegł dreszcz, wtórny wstrząs złego ukłucia, odgłos dłuta. A telaz moi dlodzy – powiedziała do mikrofonu polską wietnamszczyzną – wykonam utwól, dla któlego wszyscy tu się zeblaliśmy, a co najmniej ja się zeblalam cała – Kim Lee zrobiła pauzę, żeby wybrzmiały wybuchy śmiechu, przyjazne gwizdy i okrzyki. – „Nie opuściaj mnie”. Norbert nie umiał przypisać pierwszych taktów konkretnemu wykonawcy. Błyskawicznie odrzucił wersję Edyty Górniak, Shirley Bassey, Niny Simone, Cyndi Lauper i kilka kolejnych. Umysł Norberta pracował wydajnie i gładko, odrzucając i odrzucając, aż dotarł do rozwiązania. – Ona oszalała. Oszalała. Kim Lee wybrała piosenkę w interpretacji Michała Bajora! Drag queen śpiewająca do męskiego głosu! Norbert palił się ze wstydu. Nie będzie zwycięstwa w konkursie. Większe szanse dawałby „Mazurek Dąbrowskiego”. I rzeczywiście. W klubie zaległa cisza. Norbert wbił wzrok w podłogę. Zatkał uszy rękoma. Pragnął znaleźć się gdzie indziej. Pragnął być z kim innym. Kimś innym. Kimś, kto podchodzi do konkursów na luzie, z ironią i dystansem, bez tej zaciętej powagi i dzikiej ambicji. Gdy odetkał uszy i podniósł głowę, nic nie rozumiał. Ludzie bili brawo, Kim Lee łaskawie rozdawała ukłony i ekspediowała w powietrze pocałunki. Norbert rzucił okiem na stół jurorów, oni również klaskali. Norbert nie rozumiał. Przecież ten występ powinien zakończyć się spektakularną klapą, tymczasem obserwował coś przeciwnego. Nie rozumiał, gdy Ninel Czeczot ogłosiła werdykt - Za grę kontekstami w grze kontekstów. Za szkatułkową konstrukcję sensów i nonsensów. Za odświeżającą odwagę pójścia tam, gdzie się było, jest lub znowu będzie. Za wyczucie komizmu sytuacyjnego, który staje się demokratycznym dramatem. I tak dalej. Najlepszą polską drag queen  jest… Kim Lee!''")
* W powieści Ignacego Karpowicza "Ości" (Nagroda Nike Publiczności 2014) występuje drag queen Kim Lee, wzorowana na prawdziwej Kim Lee (podobnie jak wiele postaci z tej powieści, wzorowanych na osobach autentycznych). Autor, oprócz relacji towarzysko - uczuciowych Kim Lee, opisuje także występy klubowe oraz festiwale drag queens (fragment powieści: "''Nadeszła pora występu Kim Lee. Dwie piosenki, dwie suknie. Na początek „Diamonds are forever” z podkładem Shirley Bassey. Ładnie przerysowane, lecz nie dość oryginalnie, żeby wygrać, co Norbert uświadomił sobie z narastającym przerażeniem. Kim Lee zakończyła, zebrała od niechcenia oklaski, znikła ze sceny na kilka minut. I wróciła w czarnej sukni i rudej peruce. Norbert nie znał ani tej sukni, ani peruki. Kim Lee wyjątkowo nie wtajemniczyła Norberta w szczegóły dzisiejszego występu (To będzie niespodzianka, kochanie). Kamiennym ciałem Norberta przebiegł dreszcz, wtórny wstrząs złego ukłucia, odgłos dłuta. A telaz moi dlodzy – powiedziała do mikrofonu polską wietnamszczyzną – wykonam utwól, dla któlego wszyscy tu się zeblaliśmy, a co najmniej ja się zeblalam cała – Kim Lee zrobiła pauzę, żeby wybrzmiały wybuchy śmiechu, przyjazne gwizdy i okrzyki. – „Nie opuściaj mnie”. Norbert nie umiał przypisać pierwszych taktów konkretnemu wykonawcy. Błyskawicznie odrzucił wersję Edyty Górniak, Shirley Bassey, Niny Simone, Cyndi Lauper i kilka kolejnych. Umysł Norberta pracował wydajnie i gładko, odrzucając i odrzucając, aż dotarł do rozwiązania. – Ona oszalała. Oszalała. Kim Lee wybrała piosenkę w interpretacji Michała Bajora! Drag queen śpiewająca do męskiego głosu! Norbert palił się ze wstydu. Nie będzie zwycięstwa w konkursie. Większe szanse dawałby „Mazurek Dąbrowskiego”. I rzeczywiście. W klubie zaległa cisza. Norbert wbił wzrok w podłogę. Zatkał uszy rękoma. Pragnął znaleźć się gdzie indziej. Pragnął być z kim innym. Kimś innym. Kimś, kto podchodzi do konkursów na luzie, z ironią i dystansem, bez tej zaciętej powagi i dzikiej ambicji. Gdy odetkał uszy i podniósł głowę, nic nie rozumiał. Ludzie bili brawo, Kim Lee łaskawie rozdawała ukłony i ekspediowała w powietrze pocałunki. Norbert rzucił okiem na stół jurorów, oni również klaskali. Norbert nie rozumiał. Przecież ten występ powinien zakończyć się spektakularną klapą, tymczasem obserwował coś przeciwnego. Nie rozumiał, gdy Ninel Czeczot ogłosiła werdykt - Za grę kontekstami w grze kontekstów. Za szkatułkową konstrukcję sensów i nonsensów. Za odświeżającą odwagę pójścia tam, gdzie się było, jest lub znowu będzie. Za wyczucie komizmu sytuacyjnego, który staje się demokratycznym dramatem. I tak dalej. Najlepszą polską drag queen  jest… Kim Lee!''")
== Kim Lee w Teatrze ==
Od 2014 roku Kim Lee regularnie występuje na deskach Teatru Druga Strefa w Warszawie:
* w dniu 11.10.2014 roku Kim Lee uczestniczyła w Rewii "Fluid Glitter Night" (Benefis drag queen Darumy),
* od dnia 24.10.2014r. Kim Lee uczestniczyła w wielokrotnie wystawianym (do czerwca 2015 roku) spektaklu teatralnym "Boylesque Show" w reżyserii Betty Q, w kilku rolach (gejsza / samuraj / żołnierz hitlerowski / artysta kabaretowy)
* od dnia 31.12.2014r. Kim Lee uczestniczyła w dwukrotnie wystawianej Rewii drag queens "Folies, Folies" w reżyserii Sławomira Biragi, w kilku rolach (m. in. Marylin Monroe, Liza Minnelli).
W 2015 roku Kim Lee wystąpiła w TR Teatrze Rozmaitości w spektaklu "#jaś i # małgosia" w reżyserii Elżbiety Depta, jako DJ Baba (odpowiednik Baby Jagi). Prapremiera - 28.03.2015r., kolejne spektakle - od czerwca 2015r.


== Cytaty o drag queen Kim Lee ==
== Cytaty o drag queen Kim Lee ==
Linia 204: Linia 212:
* Drag Queen Kim Lee od 2013 roku pisuje sporadycznie artykuły i recenzje książkowe dla magazynu REPLIKA.
* Drag Queen Kim Lee od 2013 roku pisuje sporadycznie artykuły i recenzje książkowe dla magazynu REPLIKA.
* Drag Queen Kim Lee kilkukrotnie wchodziła w skład Jury różnego rodzaju konkursów i festiwali, m. in. była jurorką światowych burleskowych igrzysk BURLYPICKS 2015, była także jurorką organizowanego w 2014 roku przez Lambda Warszawa konkursu "Love is Love", związanego z Paradą Równości oraz związkami partnerskimi.
* Drag Queen Kim Lee kilkukrotnie wchodziła w skład Jury różnego rodzaju konkursów i festiwali, m. in. była jurorką światowych burleskowych igrzysk BURLYPICKS 2015, była także jurorką organizowanego w 2014 roku przez Lambda Warszawa konkursu "Love is Love", związanego z Paradą Równości oraz związkami partnerskimi.
* w 2014 roku Kim Lee uczestniczyła w Rewii "Fluid Glitter Night" (Benefis drag queen Darumy) w Teatrze Druga Strefa.
* w 2014 roku Kim Lee uczestniczyła w Spektaklu teatralnym "Boylesque Show" w Teatrze Druga Strefa, w reżyserii Betty Q (premiera - 24 X 2014).
* Drag Queen Kim Lee prowadzi własny kanał na youtube, na którym publikuje fragmenty występów własnych oraz innych czołowych polskich drag queens, a także benefisów, benefitów, festiwali, wyborów i wszelkiego wszelkiego rodzaju drag queen shows. We wrześniu 2014 roku kanał ten przekroczył 100.000 wyświetleń.
* Drag Queen Kim Lee prowadzi własny kanał na youtube, na którym publikuje fragmenty występów własnych oraz innych czołowych polskich drag queens, a także benefisów, benefitów, festiwali, wyborów i wszelkiego wszelkiego rodzaju drag queen shows. We wrześniu 2014 roku kanał ten przekroczył 100.000 wyświetleń.


117

edycji