Lubrykant: Różnice pomiędzy wersjami

Dodane 1548 bajtów ,  2 kwi 2014
brak opisu edycji
[wersja przejrzana][wersja przejrzana]
(typy lubrykantów)
 
Nie podano opisu zmian
 
Linia 6: Linia 6:


=== Lubrykanty na bazie wody ===
=== Lubrykanty na bazie wody ===
np. Durex Play, Unimil Silky Smooth, żel do USG
np. Durex Play, Unimil Classic, żel do USG (cena w aptekach 4-5zł)
; Zalety
; Zalety
* Niska cena
* Niska cena
Linia 16: Linia 16:


=== Lubrykanty na bazie silikonu ===
=== Lubrykanty na bazie silikonu ===
np. Pjur Original, Eroticx
np. Durex Play Perfect Glide, Unimil Infiniti, Pjur Original, Eroticx
; Zalety
; Zalety
* Są wydajne
* Są wydajne
* Nie wysychają zbyt szybko
* Nie wysychają zbyt szybko (działają nawet do 3 razy dłużej niż lubrykanty na bazie wody)
* Nie niszczą prezerwatyw
* Nie niszczą prezerwatyw
* Nie rozpuszczają się w wodzie dzięki czemu są idealne do seksu w wannie i pod prysznicem
* Nie rozpuszczają się w wodzie dzięki czemu są idealne do seksu w wannie i pod prysznicem
Linia 25: Linia 25:
* Wysoka cena
* Wysoka cena
* Nie wolno używać ich z zabawkami erotycznymi wykonanymi z silikonu, gdyż mogą je uszkodzić
* Nie wolno używać ich z zabawkami erotycznymi wykonanymi z silikonu, gdyż mogą je uszkodzić
* Mogą pozostawiać plamy na ubraniach


=== Lubrykanty na bazie tłuszczu ===
=== Lubrykanty na bazie tłuszczu ===
Linia 33: Linia 34:
; Wady
; Wady
* Niszczą prezerwatywy
* Niszczą prezerwatywy
* Pozostawiają plamy na ubraniach
== Częstotliwość używania lubrykantów ==
Z badania „Men's Use and Perceptions of Commercial Lubricants: Prevalence and Characteristics in a Nationally Representative Sample of American Adults” opublikowanego w [[2014]] roku przez „Journal of Sexual Medicine” wynika, że 70% dorosłych mężczyzn (różnych [[Orientacja psychoseksualna|orientacji]]) w Stanach Zjednoczonych używało lubrykantu komercyjnego. 39,2% z nich uzasadniało użycie zwiększeniem komfortu w trakcie stosunku, a 36,1% użyło lubrykantu dla uatrakcyjnienia zabawy.<ref>[http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/jsm.12480/abstract Men's Use and Perceptions of Commercial Lubricants: Prevalence and Characteristics in a Nationally Representative Sample of American Adults]</ref>
Z badania „Women's Use and Perceptions of Commercial Lubricants: Prevalence and Characteristics in a Nationally Representative Sample of American Adults” opublikowanego w 2014 roku przez „Journal of Sexual Medicine” wynika, że 65,5% dorosłych kobiet (różnych orientacji) w Stanach Zjednoczonych używało lubrykantu komercyjnego.<ref>[http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/jsm.12427/abstract Women's Use and Perceptions of Commercial Lubricants: Prevalence and Characteristics in a Nationally Representative Sample of American Adults]</ref>


== Bibliografia ==
== Bibliografia ==
* {{Cytuj książkę  | nazwisko = Silverstein | imię = Charles | tytuł = [[Radość seksu gejowskiego]] | data = 2009 | wydawca = Wydawnictwo Czarna Owca | miejsce = Warszawa | isbn = 978-83-7554-102-1 |strony = 139–140}}
* {{Cytuj książkę  | nazwisko = Silverstein | imię = Charles | tytuł = [[Radość seksu gejowskiego]] | data = 2009 | wydawca = Wydawnictwo Czarna Owca | miejsce = Warszawa | isbn = 978-83-7554-102-1 |strony = 139–140}}


{{Przypisy}}
{{Przewodnik młodego geja}}
{{Przewodnik młodego geja}}


[[Kategoria:Akcesoria seksualne]]
[[Kategoria:Akcesoria seksualne]]