Lekcja Równości. Materiały dla nauczycieli i nauczycielek: Różnice pomiędzy wersjami

Po zmianie strony KPH zmieniły się lokalizacji publikacji na serwerze, poprawienie linku
[wersja nieprzejrzana][wersja przejrzana]
Nie podano opisu zmian
anonimowy użytkownik (dyskusja)
(Po zmianie strony KPH zmieniły się lokalizacji publikacji na serwerze, poprawienie linku)
 
(Nie pokazano 2 wersji utworzonych przez jednego użytkownika)
Linia 27: Linia 27:
W ''Lekcji Równości'' poruszone zostały tematy jak nauczyciel powinien rozmawiać z homoseksualnym uczniem, jakich terminów i zwrotów powinien używać a jakich unikać. Wyjaśnione zostały pojęcia z zakresu płci i seksualności, takie jak [[LGBT]], [[homoseksualizm]], [[tożsamość płciowa]], [[coming out]], [[transseksualizm]] i inne. Jeden z działów poświęcony jest odczuciom homoseksualnych uczniów, którzy opisują jak się czuli i jak byli traktowani w swojej szkole. ''Lekcja Równości'' zawiera też odpowiedzi na najczęściej zadawane przez nauczycieli i uczniów pytania.
W ''Lekcji Równości'' poruszone zostały tematy jak nauczyciel powinien rozmawiać z homoseksualnym uczniem, jakich terminów i zwrotów powinien używać a jakich unikać. Wyjaśnione zostały pojęcia z zakresu płci i seksualności, takie jak [[LGBT]], [[homoseksualizm]], [[tożsamość płciowa]], [[coming out]], [[transseksualizm]] i inne. Jeden z działów poświęcony jest odczuciom homoseksualnych uczniów, którzy opisują jak się czuli i jak byli traktowani w swojej szkole. ''Lekcja Równości'' zawiera też odpowiedzi na najczęściej zadawane przez nauczycieli i uczniów pytania.


''Lekcja Równości. Materiały dla nauczycieli i nauczycielek. Jak rozmawiać o orientacji seksualnej w szkole i wspierać młodzież'' powstała jako odpowiedź na problemy w polskich szkołach zdiagnozowane i przedstawione w raporcie ''Lekcja Równości. Postawy i potrzeby kadry szkolnej i młodzieży wobec homofobii w szkole''<ref>[http://kph.org.pl/publikacje_kph/ Lekcja Równości. Postawy i potrzeby kadry szkolnej i młodzieży wobec homofobii w szkole]</ref>
''Lekcja Równości. Materiały dla nauczycieli i nauczycielek. Jak rozmawiać o orientacji seksualnej w szkole i wspierać młodzież'' powstała jako odpowiedź na problemy w polskich szkołach zdiagnozowane i przedstawione w raporcie ''Lekcja Równości. Postawy i potrzeby kadry szkolnej i młodzieży wobec homofobii w szkole''<ref>[http://kph.org.pl/publikacje_kph/ Lekcja Równości. Postawy i potrzeby kadry szkolnej i młodzieży wobec homofobii w szkole]</ref>.


== Reakcje medialne – kwestia poloneza ==
== Reakcje medialne – kwestia poloneza ==
Linia 46: Linia 46:
* „Minister ds. równości Agnieszka Kozłowska-Rajewicz objęła patronatem książkę, która za przejaw wrogości wobec gejów uznaje nawet poloneza na studniówce - pisze czwartkowa "Rzeczpospolita".” – ''Przegląd prasy: Polonez na studniówce to dyskryminacja gejów?'' tvn24.pl
* „Minister ds. równości Agnieszka Kozłowska-Rajewicz objęła patronatem książkę, która za przejaw wrogości wobec gejów uznaje nawet poloneza na studniówce - pisze czwartkowa "Rzeczpospolita".” – ''Przegląd prasy: Polonez na studniówce to dyskryminacja gejów?'' tvn24.pl


== Portal „Lekcja Równości” ==
 
{{main|Lekcja Równości}}
Oprócz książki, jej twórcy przygotowali portal o tej samej nazwie, w którym można znaleźć materiały na temat funkcjonowania osób nieheteroseksualnych w szkołach a także pomoce dla nauczycieli.


== Linki zewnętrzne ==
== Linki zewnętrzne ==
* [http://www.lekcjarownosci.pl/ Portal „Lekcja Równości”]
 
* [http://www.lekcjarownosci.pl/wp-content/uploads/2013/04/lekcja_rownosci_materialy.pdf Książka w wersji elektronicznej do pobrania]
* [http://kph.org.pl/publikacje_kph/ Książka w wersji elektronicznej do pobrania - http://kph.org.pl/wp-content/uploads/2016/02/lekcja-materialy-wyd2-www.pdf]


[[Kategoria:Książki LGBT]]
[[Kategoria:Książki LGBT]]
Anonimowy użytkownik