Lekcja Równości. Materiały dla nauczycieli i nauczycielek: Różnice pomiędzy wersjami
Lekcja Równości. Materiały dla nauczycieli i nauczycielek (tekst źródłowy)
Wersja z 12:57, 1 mar 2016
, 1 mar 2016Po zmianie strony KPH zmieniły się lokalizacji publikacji na serwerze, poprawienie linku
[wersja nieprzejrzana] | [wersja przejrzana] |
Nie podano opisu zmian |
anonimowy użytkownik (dyskusja) (Po zmianie strony KPH zmieniły się lokalizacji publikacji na serwerze, poprawienie linku) |
||
(Nie pokazano 2 wersji utworzonych przez jednego użytkownika) | |||
Linia 27: | Linia 27: | ||
W ''Lekcji Równości'' poruszone zostały tematy jak nauczyciel powinien rozmawiać z homoseksualnym uczniem, jakich terminów i zwrotów powinien używać a jakich unikać. Wyjaśnione zostały pojęcia z zakresu płci i seksualności, takie jak [[LGBT]], [[homoseksualizm]], [[tożsamość płciowa]], [[coming out]], [[transseksualizm]] i inne. Jeden z działów poświęcony jest odczuciom homoseksualnych uczniów, którzy opisują jak się czuli i jak byli traktowani w swojej szkole. ''Lekcja Równości'' zawiera też odpowiedzi na najczęściej zadawane przez nauczycieli i uczniów pytania. | W ''Lekcji Równości'' poruszone zostały tematy jak nauczyciel powinien rozmawiać z homoseksualnym uczniem, jakich terminów i zwrotów powinien używać a jakich unikać. Wyjaśnione zostały pojęcia z zakresu płci i seksualności, takie jak [[LGBT]], [[homoseksualizm]], [[tożsamość płciowa]], [[coming out]], [[transseksualizm]] i inne. Jeden z działów poświęcony jest odczuciom homoseksualnych uczniów, którzy opisują jak się czuli i jak byli traktowani w swojej szkole. ''Lekcja Równości'' zawiera też odpowiedzi na najczęściej zadawane przez nauczycieli i uczniów pytania. | ||
''Lekcja Równości. Materiały dla nauczycieli i nauczycielek. Jak rozmawiać o orientacji seksualnej w szkole i wspierać młodzież'' powstała jako odpowiedź na problemy w polskich szkołach zdiagnozowane i przedstawione w raporcie ''Lekcja Równości. Postawy i potrzeby kadry szkolnej i młodzieży wobec homofobii w szkole''<ref>[http://kph.org.pl/publikacje_kph/ Lekcja Równości. Postawy i potrzeby kadry szkolnej i młodzieży wobec homofobii w szkole]</ref> | ''Lekcja Równości. Materiały dla nauczycieli i nauczycielek. Jak rozmawiać o orientacji seksualnej w szkole i wspierać młodzież'' powstała jako odpowiedź na problemy w polskich szkołach zdiagnozowane i przedstawione w raporcie ''Lekcja Równości. Postawy i potrzeby kadry szkolnej i młodzieży wobec homofobii w szkole''<ref>[http://kph.org.pl/publikacje_kph/ Lekcja Równości. Postawy i potrzeby kadry szkolnej i młodzieży wobec homofobii w szkole]</ref>. | ||
== Reakcje medialne – kwestia poloneza == | == Reakcje medialne – kwestia poloneza == | ||
Linia 46: | Linia 46: | ||
* „Minister ds. równości Agnieszka Kozłowska-Rajewicz objęła patronatem książkę, która za przejaw wrogości wobec gejów uznaje nawet poloneza na studniówce - pisze czwartkowa "Rzeczpospolita".” – ''Przegląd prasy: Polonez na studniówce to dyskryminacja gejów?'' tvn24.pl | * „Minister ds. równości Agnieszka Kozłowska-Rajewicz objęła patronatem książkę, która za przejaw wrogości wobec gejów uznaje nawet poloneza na studniówce - pisze czwartkowa "Rzeczpospolita".” – ''Przegląd prasy: Polonez na studniówce to dyskryminacja gejów?'' tvn24.pl | ||
== Linki zewnętrzne == | == Linki zewnętrzne == | ||
* [http:// | |||
* [http://kph.org.pl/publikacje_kph/ Książka w wersji elektronicznej do pobrania - http://kph.org.pl/wp-content/uploads/2016/02/lekcja-materialy-wyd2-www.pdf] | |||
[[Kategoria:Książki LGBT]] | [[Kategoria:Książki LGBT]] |