Pride: Różnice pomiędzy wersjami

Z Encyklopedii LGBT
[wersja przejrzana][wersja przejrzana]
(nowe hasło)
 
Nie podano opisu zmian
 
(Nie pokazano 1 pośredniej wersji utworzonej przez tego samego użytkownika)
Linia 1: Linia 1:
'''Pride''', polski lifestylowy kwartalnik dla [[gej]]ów ukazujący się od [[2014]] roku.
'''Pride''', polski lifestylowy kwartalnik LGBT ukazujący się od [[2014]] roku.


Tytuł ''Pride'' jest nawiązaniem do [[Duma gejowska|dumy gejowskiej]]. Pierwszy numer magazynu ukazał się [[30 września]] [[2014]] roku w nakładzie 30 tys. sztuk i posiadał 220 stron w formacie 205×280 mm. Cena okładkowa ''Pride'' to 24,90 zł. Na okładce pierwszego numeru znalazł się wizerunek [[Jacek Poniedziałek|Jacka Poniedziałka]]. Sprzedaż magazynu prowadzona jest między innymi przez sieci Empik, Relay, InMedio i w niektórych punktach Ruchu. W czasopiśmie reklamują się firmy m.in. z branży, motoryzacyjnej, elektronicznej, perfumeryjnej, odzieżowej, meblarskiej, nieruchomości luksusowych czy turystycznej. Wydawca nawiązał współpracę z amerykańskimi magazynami „[[The Advocate|Advocate]]” i „Passport” polegającą na wymianie materiałów.<ref name="wirtualne" />
Tytuł ''Pride'' jest nawiązaniem do [[Duma gejowska|dumy gejowskiej]]. Pierwszy numer magazynu ukazał się [[30 września]] [[2014]] roku w nakładzie 30 tys. sztuk i posiadał 220 stron w formacie 205×280 mm. Cena okładkowa ''Pride'' to 24,90 zł. Na okładce pierwszego numeru znalazł się wizerunek [[Jacek Poniedziałek|Jacka Poniedziałka]]. Sprzedaż magazynu prowadzona jest między innymi przez sieci Empik, Relay, InMedio i w niektórych punktach Ruchu. W czasopiśmie reklamują się firmy m.in. z branży, motoryzacyjnej, elektronicznej, perfumeryjnej, odzieżowej, meblarskiej, nieruchomości luksusowych czy turystycznej. Wydawca nawiązał współpracę z amerykańskimi magazynami „[[The Advocate|Advocate]]” i „Passport” polegającą na wymianie materiałów.<ref name="wirtualne" />


Twórcami magazynu ''Pride'' są właściciele agencji Orchidea Group organizującej imprezy kulturalne, Bartłomiej Lachowski i Sebastian Wasiński. Pomysł na magazyn zrodził się w [[2010]] roku.<ref name="wirtualne" />
Twórcami magazynu ''Pride'' jest Wydawnictwo Pride Media Sp. z o.o. Pomysł na magazyn zrodził się w [[2010]] roku.<ref name="wirtualne" />


{{CytatD|Zdecydowaliśmy się wydać „Pride”, bo dotąd geje w Polsce nie mieli pisma w którym mogliby poczytać o tematach, które bezpośrednio dotyczą ich potrzeb, zainteresowań i problemów. [...] Tytuł kierowany jest do dorosłych gejów, ale także do otwartych ludzi ze środowiska heteroseksualnego. Grupą docelową “Pride” jest również biznes. Chcemy pokazać, że geje to wartościowa grupa dla reklamodawców, a nasz magazyn jest eleganckim miejscem do zaprezentowania ich marek. |Bartek Lachowski<ref name="wirtualne">{{cytuj stronę | url = http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/na-rynek-wkracza-pride-lifestylowy-magazyn-dla-gejow-za-24-90-zl | tytuł = Na rynek wkracza “Pride”. Lifestylowy magazyn dla gejów za 24,90 zł | data dostępu = 2014-09-29 | imię = Patryk | nazwisko = Pallus | opublikowany = wirtualnemedia.pl | data = 2014-09-29 | język = pl}}</ref>}}
{{CytatD|Zdecydowaliśmy się wydać „Pride”, bo dotąd geje w Polsce nie mieli pisma w którym mogliby poczytać o tematach, które bezpośrednio dotyczą ich potrzeb, zainteresowań i problemów. [...] Tytuł kierowany jest do dorosłych gejów, ale także do otwartych ludzi ze środowiska heteroseksualnego. Grupą docelową “Pride” jest również biznes. Chcemy pokazać, że geje to wartościowa grupa dla reklamodawców, a nasz magazyn jest eleganckim miejscem do zaprezentowania ich marek. |Bartek Lachowski<ref name="wirtualne">{{cytuj stronę | url = http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/na-rynek-wkracza-pride-lifestylowy-magazyn-dla-gejow-za-24-90-zl | tytuł = Na rynek wkracza “Pride”. Lifestylowy magazyn dla gejów za 24,90 zł | data dostępu = 2014-09-29 | imię = Patryk | nazwisko = Pallus | opublikowany = wirtualnemedia.pl | data = 2014-09-29 | język = pl}}</ref>}}
{{CytatD|Homoseksualiści są tacy sami jak heteroseksualiści, tym samym się interesują, studiują zarówno na ASP, jak i na Politechnice. Nie chcemy, by „Pride” był postrzegany jako pismo stricte gejowskie. To przede wszystkim magazyn dla świadomych mężczyzn, co zresztą zaznaczyliśmy w podtytule|Sebastian Wasiński<ref>{{cytuj stronę | url = http://web.archive.org/web/20140929210312/http://weekend.gazeta.pl/weekend/1,138262,16701443,_Pride____startuje_pierwszy_w_Polsce_komercyjny_magazyn.html | tytuł = "Pride" - startuje pierwszy w Polsce komercyjny magazyn gejowski o stylu życia | data dostępu = 2014-09-29 | imię = Marcin | nazwisko = Różyc | opublikowany = weekend.gazeta.pl | język = pl}}</ref>}}


== Redakcja ==
== Redakcja ==
W skład redakcji magazynu wchodzą:<ref name="wirtualne" />
W skład redakcji magazynu wchodzą:<ref name="wirtualne" />
* Sebastian Wasiński – redaktor naczelny
* Bartek Lachowski – redaktor naczelny
* Marcin Sasha Łasiewicki – zastępca redaktora naczelnego (w przeszłości m.in. zastępca redaktora naczelnego „Gali”),
* Marcin Sasha Łasiewicki – zastępca redaktora naczelnego (w przeszłości m.in. zastępca redaktora naczelnego „Gali”),
* Patryk Chilewicz – zastępca redaktora naczelnego (dziennikarz „Faktu”, w przeszłości piszący m.in. dla „Przekroju”),
* Patryk Chilewicz – zastępca redaktora naczelnego (dziennikarz „Faktu”, w przeszłości piszący m.in. dla „Przekroju”),

Aktualna wersja na dzień 11:37, 5 gru 2014

Pride, polski lifestylowy kwartalnik LGBT ukazujący się od 2014 roku.

Tytuł Pride jest nawiązaniem do dumy gejowskiej. Pierwszy numer magazynu ukazał się 30 września 2014 roku w nakładzie 30 tys. sztuk i posiadał 220 stron w formacie 205×280 mm. Cena okładkowa Pride to 24,90 zł. Na okładce pierwszego numeru znalazł się wizerunek Jacka Poniedziałka. Sprzedaż magazynu prowadzona jest między innymi przez sieci Empik, Relay, InMedio i w niektórych punktach Ruchu. W czasopiśmie reklamują się firmy m.in. z branży, motoryzacyjnej, elektronicznej, perfumeryjnej, odzieżowej, meblarskiej, nieruchomości luksusowych czy turystycznej. Wydawca nawiązał współpracę z amerykańskimi magazynami „Advocate” i „Passport” polegającą na wymianie materiałów.[1]

Twórcami magazynu Pride jest Wydawnictwo Pride Media Sp. z o.o. Pomysł na magazyn zrodził się w 2010 roku.[1]

Zdecydowaliśmy się wydać „Pride”, bo dotąd geje w Polsce nie mieli pisma w którym mogliby poczytać o tematach, które bezpośrednio dotyczą ich potrzeb, zainteresowań i problemów. [...] Tytuł kierowany jest do dorosłych gejów, ale także do otwartych ludzi ze środowiska heteroseksualnego. Grupą docelową “Pride” jest również biznes. Chcemy pokazać, że geje to wartościowa grupa dla reklamodawców, a nasz magazyn jest eleganckim miejscem do zaprezentowania ich marek.
— Bartek Lachowski[1]

Redakcja

W skład redakcji magazynu wchodzą:[1]

  • Bartek Lachowski – redaktor naczelny
  • Marcin Sasha Łasiewicki – zastępca redaktora naczelnego (w przeszłości m.in. zastępca redaktora naczelnego „Gali”),
  • Patryk Chilewicz – zastępca redaktora naczelnego (dziennikarz „Faktu”, w przeszłości piszący m.in. dla „Przekroju”),
  • Maja Strzeżek-Madej – sekretarz redakcji,
  • Marcin Dąbrowski – szef działu Moda,
  • Rafał Janta – szef działu Uroda,
  • Tomasz Kupka szef działu Kultura,
  • Diana Kosiorek – szat graficzna,
  • Bartek Lachowski – dyrektor zarządzający,
  • Marzena Reinert – dyrektor wydawniczy (w przeszłości dyrektor komunikacji i PR w Edipresse Polska oraz dyrektor marketingu „Wprost”).

Materiały filmowe

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 Patryk Pallus: Na rynek wkracza “Pride”. Lifestylowy magazyn dla gejów za 24,90 zł (pol.). wirtualnemedia.pl, 2014-09-29. [dostęp 2014-09-29].

Linki zewnętrzne